Известие

Collapse
No announcement yet.

Бобина

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Бобина

    Колеги искам да попитам за бобина на 4цилиндър от няколко дена колата прекъсва главно когата е студена сутрин при първо палене угасва и когато се стопли мотора долу горе се оправя та въпроса ми е понеже установихме че едната ми бобина е пукната дали ще е от това но така или иначе ще я сменя искам да знам дали да поръчвам нова китайска цената и е 147 лева или от форума втора ръка ,но уж уригинална колата е алфа 1561.6 120 коня
    алфа ромео 156 тс

  • #2
    Първоначално публикувано от alfaromeo16vVarna Покажи съобщение
    Колеги искам да попитам за бобина на 4цилиндър от няколко дена колата прекъсва главно когата е студена сутрин при първо палене угасва и когато се стопли мотора долу горе се оправя та въпроса ми е понеже установихме че едната ми бобина е пукната дали ще е от това но така или иначе ще я сменя искам да знам дали да поръчвам нова китайска цената и е 147 лева или от форума втора ръка ,но уж уригинална колата е алфа 1561.6 120 коня
    Моето мнение е ,че проблема ти е в дебитомера, имах същия проблем докато не го смених.Второ моята кола е 1.8 144кс от 2000г и при нея ситуацията с бобините е следната.Обърнах внимание ,че макар и нелогично да е 1 и 2 бобина захранват големите свещи на 4-цилиндъра. 3-та и 4-та бобина захранват само малките свещи.Аз наричам 4-та бобина тази ,която е най-вдясно.И тъй като тя захранва малките свещи на 1-ви и 4-ти цилиндър ,аз мога да ти демонстрирам ,че с извадена бобина колата ми работи по същия начин(няма разлика).Затова аз 2-те си нацепени бобини съм ги сложил на 3-та и 4-та позиция.Аз съм от хората ,които незнаят за какво служат малките свещи.Попаднах и на тема в която един си ги е махнал и е завил бронзови тапи на тяхното място и колата си върви супер.И живея с убеждението ,че колата ми върви само на 2 бобини и има 2 резервни.Така че някои ден ,ако ми изгори някоя , ще си ги разменя.И също невиждам разлика между бобини от 147,156 и 155.Другият съвет ,който ще ти дам е да си смениш само големите свещи с NGK.По каталог дават да са BKR6EKPA но струват над 40лв/бр, затова си сложи BKR6EKC който са по 12лв/бр и са за фиат Купе , Мареа и Брава.
    Last edited by alfaracer; d.m.y г., 12:41.
    Alfa164 T.S 148++ HP
    Alfa156 T.S 144 - коня, ама на хартия.

    Comment


    • #3
      Може и от малките свещи да е защото като я отворих видях че са сменяни,но не са сложили от тези платиниум а обикновенни предполагам за по малко пари и ако топлинното число не е същото проблема е на лице

      ---------- Post added at 12:37 ---------- Previous post was at 12:33 ----------

      Както казваш 3и4бобина захранват малките свещи засега ще сменя 4 бобина и малките свещи и ако не се оправи тогава ще съм сигурен че е дебитомер защото вчера смених кабелите и тази сътрин нямаше ефект
      алфа ромео 156 тс

      Comment


      • #4
        А защо първо не изкараш буксатана на бобината да видиш, дали се променя работата на мотора (да разбереш реално дали работи или не). Друго което можеш да направиш е да смениш местата с тази до нея. На диагности дава ли ти някакви грешки?. Моите бобини също са пукнати , някои от тях. Не мисля, че ти е там проблема. Тя или работи или не, студен/загрял мотор за бобината няма значение. За свещите е друго нещо.

        П.С. Ако все пак си решил да си купуваш, вземи си втора ръка от форума. Има ги в излишък.
        Last edited by zombiran; d.m.y г., 14:33.

        Comment


        • #5
          Прав е колегата alfaracer за неравностойната значимост на бобините при CF2 мотор.

          Освен това пукнатините не винаги означават, че бобината е за боклука и могат да бъдат поправени, като се залеят с подходящ материал.

          Пред алтернативата да купя нова бобина от незнаен производител, бих предпочел да си намеря втора употреба, оригинална и със здрава изолация.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Прав е колегата alfaracer за неравностойната значимост на бобините при CF2 мотор.

            Освен това пукнатините не винаги означават, че бобината е за боклука и могат да бъдат поправени, като се залеят с подходящ материал.

            Пред алтернативата да купя нова бобина от незнаен производител, бих предпочел да си намеря втора употреба, оригинална и със здрава изолация.
            Благодаря за подкрепата ти "ecotronic" Незнам , аз му давам най-доброто решение какво да направи , и споделям опита си от 2 години насам.А той е решил да направи точно обратното.
            Alfa164 T.S 148++ HP
            Alfa156 T.S 144 - коня, ама на хартия.

            Comment


            • #7
              Има и вариант странично излизащите кабели да се пренаредят така че да захранват свещите под съответната бобина (CF3 - схема). Тогава ще има ясно съответствие между работата на даден цилиндър и "виновната" за това бобина.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                А колкото до бобината задължително ли е да е от 1.6 или може да се сложи и друга
                алфа ромео 156 тс

                Comment


                • #9
                  Слд
                  Last edited by alfaromeo16vVarna; d.m.y г., 14:49.
                  алфа ромео 156 тс

                  Comment


                  • #10
                    Привет морски! Имам читави 4 броя бобини от CF2 мотор ТСпарк 2.0. Мога да ти подаря една-две, ако искаш, като разходите за куриерската услуга ги поемаш ти (около 3-4 лв.). Ако си навит - драсни ми на ЛС до къде да ги пратя и още утре ти пращам. А кабелът, който ти трябва такъв ли е:
                    Attached Files
                    Last edited by dansguardian; d.m.y г., 21:43.
                    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                    Comment

                    Working...
                    X